Hipertrichózist okozott egy szennyezett gyógyszer Spanyolországban
Tizenhat babánál „vérfarkas-szindróma” alakult ki Spanyolországban egy szennyezett gyógyszer miatt – írja a Daily Mail cikke alapján a 24.hu. A csecsemők hipertrichózisban szenvednek, vagyis az egész testükön szőr növekszik, miután egy hajhullás elleni gyógyszer, minoxidil került a szervezetükbe egy másik gyógyszerrel.

A spanyol gyógyszerfelület az érintett malagai cég, a Farma-Química Sur SL több termékét is visszavonta. A csecsemők szennyeződött omeprazolt kaptak, amit alapvetően reflux és emésztési zavarok kezelésére használnak, de valahogy minoxidil került bele. Úgy vették észre, hogy ezzel a gyógyszerrel lehet a gond, hogy mikor abbahagyatták a gyerekekkel a gyógyszer szedését, a szőrnövekedésük is lelassult – írja a 24.hu a Daily Mail cikkére hivatkozva.

Összesen 30 andalúziai gyógyszertár és 50 tétel lehet érintett a szennyeződésben. A gyógyszeripari cég működési engedélyét felfüggesztették. Úgy tudni, a hibát egy indiai beszállítójuk okozta.

Forrás: 24.hu
Kelt: 2019-08-29