A Facebook fellép a csodagyógyszerek hirdetései ellen
A Facebook bejelentette, hogy fellép a nem bizonyított hatásmechanizmusú gyógyszereket propagáló bejegyzések ellen. A csodálatos gyógyulást vagy fogyást hirdető szereket, módszereket és praktikákat ezek után hátrébb sorolja az algoritmus a felhasználók hírfolyamában – írja az Index.hu a Digital Trends cikke alapján.

A nagyon sokszor kifejezetten veszélyes álhírek egy része akár halálos betegségekre ígér megoldást, de az új szabályozás a fogyást ígérő pirulákra és italokra is érvényes. Travis Yeh termékmenedzser elmondta, a Facebook tisztában van vele, hogy „az emberek nem szeretik a szenzációhajhász, spam vagy félrevezető egészségügyi híreket és információkat, amik kifejezetten rosszat tesznek a közösségnek".

Az algoritmus a hírek szerint automatikusan dolgozik majd, azaz nem kell a felhasználóknak változtatni semmilyen beállításon, hogy hátrébb kerüljenek a hírfolyamukban az ilyen tartalmak. Bár nem tér ki a közlemény külön az oltásellenes-mozgalom tartalmaira, de úgy tudni, ezeket is hátrébb sorolják majd az algoritmusok. Hogy mindez a magyar nyelvű tartalmakat mikor éri el, egyelőre nem tudni – írja az Index.

Ennek ellenére a Wall Street Journal talált olyan hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon is, amik továbbra is ilyen szereket hirdetnek. A Twitter is felvette a harcot az oltásellenesekkel, ők a felhasználók oltásellenes kereséseire inkább olyan oldalakat dobnak fel, amik hiteles információkat tartalmaznak.

A közelmúltban a magyar hatóságok is feljelentést tettek a szintén a közösségi médiában terjedő, semmilyen bizonyított hatással nem bíró, ellenben életveszélyes MMS-cseppekkel kapcsolatban, amelynek hirdetései elsősorban a YouTube videómegosztó platformon futottak.

Forrás: index.hu
Kelt: 2019-07-04