OGYÉI: A hétvégén szünetel az elektronikus ügyintézés

Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetben (OGYÉI) 2018. május 4-én 12:00 órától 2018. május 6-án 12:00 óráig az elektronikus ügyintézés az elektromos hálózat teljes áramszünetet igénylő karbantartási munkálatai miatt szünetel – áll a szervezet honlapján közzétett közleményben.

Ezen időtartam alatt – bár az OGYÉI Hivatali Kapujára, valamint az iratanyagok beküldéséhez gyakorta használt CESP felületre - beküldhetők a beadványok, azok érkeztetése (átvételi elismervények visszaküldése), feldolgozása – a belső rendszerek leállása miatt –, csak az újraindulást követően, legkésőbb 2018. május 7-én történik meg. 

A hatóság az E-ügyintézési tv. 27. § (3) bekezdésében foglaltak alapján köteles biztosítani ügyfelei számára beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását. Az OGYÉI az ezen időszak alatt postára adott beadványokat – papír alapú ügyintézés keretében – elfogadja.

Mivel a tervezett üzemszünet a hatóságnál az elektronikus ügyintézésben napi 4 órát meghaladó szünetelést eredményez, ezért az üzemszünet időtartama nem számít bele az ügyintézési határidőbe, a folyamatban lévő ügyek esetében sem. Az ezen időszak alatt akár az OGYÉI Hivatali Kapujára beküldött, akár a CESP-re feltöltött vagy postai úton feladott küldemények tekintetében az eljárásra irányadó ügyintézési határidők – természetesen itt figyelemmel a kézbesítésre vonatkozó szabályokra is –, az átvételt követően, 2018. május 7. napján indulnak meg – áll az OGYÉI honlapján.

Forrás: OGYÉI
Kelt: 2018-05-02